Buradasınız : Anasayfa »

Bilgisayarda Google Sesli Arama Yapma Eklentisi

Google Sesli AramaDuymuşsunuzdur belki, yakın dönemde Google Türkçe dilinde de ses tanıma hizmetine başladı. Bu haber Google’ın Türkiye blogundaduyurulduğu gibi Turkcell de bu konuda çok reklam yaptı. (Avrupa Yakası reklamı)
Android işletim sistemli bir telefonunuz veya IPhone’unuz varsa şahane… Zaten Google yeni ne çıkarsa Andoid’e! Symbian halt etmiş, Symbian alan kafama sı..(biiip)!

Telefondan Sesle Arama Yaparız, ya Tarayıcımızdan?

Geçenlerde sesle aramayı bilgisayardaki tarayıcımız üzerinden yapıp yapamayacağımızı araştırdım. Yapabiliyormuşuz! Google Chrome ile. Google Chrome’dan arama yapmak için, bizzat kendi sesimizi kullanabiliyoruz. Sadece bir eklenti ile!

Bir Örnek Görelim

Eklentinin ne olduğu ve nasıl kurulacağını anlatmadan önce, bir video ile bunun nasıl bir şey olduğunu göstereyim. Nezle olduğumdan, sesim biraz bozuk gelebilir kusura bakmayın.


Videodan da görebileceğiniz gibi, ses tanıma %100 doğru olmasa da oldukça başarılı(ki, kendi sesimi kendim bile tanıyamıyorum şu günlerde, helal olsun yani adamlara.).

Kurulum

Adım 1

Şu sayfada giderek eklentiyi indirin ve kurun.

Adım 2

Google Chrome’u --enable-speech-input parametresi ile başlatmak için kısa yolunuzu güncelleyin.
Eğer Google Chrome’u açarken:
Başlat menüsündeki, masa üstünüzdeki veya hızlı başlat çubuğundaki bir kısa yolu kullanıyorsanız kısa yola sağ tıkayın Özellikler penceresini açın. Eğer Windows 7 kullanıyorsanız ve kısa yolu görev çubuğuna tutturduysanız, Google Chrome’u kapatın, görev çubuğundaki Chrome simgesine Shift (Üst Karakter) tuşuna basarken sağ tıklayın, Özellikler penceresini açın.

Google Chrome Parametre Değiştirme Google Chrome Parametre Değiştirme
Google Chrome PropertiesÖzellikler penceresini açtıktan sonra hedef kısmında yazının sonuna aşağıdakini ekleyin:
--enable-speech-input
Başta bir tane boşluk olmalı, aşağıdakine benzer olmalı.
C:\Users\KULLANICIADI\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe --enable-speech-input

Adım 3

Mikrofonunuzun çalıştığından emin olun.

Adım 4

Eğer Google Chrome diliniz Türkçe değilse, Google Chrome dilini değiştirin.

Adım 5

Chrome’u yeniden başlatın.

Adım 6

Bitti! Güle güle kullanın. =) Nasıl kullanılacağını görmek için üstteki videoyu izleyebilirsiniz.

Bitirirken

Eğer ses tanıma kullanmaya başlarsanız, Google’ı ses tanıma kalitesi için tebrik ettiğiniz kelime gruplarını ve “yuh artık bunu da tanıyamaz mı!” dediğiniz kelime gruplarını yorum olarak bekliyorum. =)
Ayrıca ses ile aramamın gerçekten gerekli ve yararlı olup olmadığı konusundaki görüşlerinizi de bekliyorum.

Uyarılar

Ses tanıma test aşamasındaymış ve bu eklentinin çalışması konusunda herhangi bir garanti verilmiyormuş. Yani aynı şeyleri yapsanız bile bence çalışan eklenti sizde çalışmayabilirmiş.
Arama yapacağınız dil ile Google Chrome’un arayüz dilinin aynı olması gerektiğini lütfen unutmayın. Eğer programınız İngilizce ise aramalarınızı da İngilizce yapmalısınız.

Test Sistemi

Yazıda anlatılanlar ve video Windows 7 Professional x64-86 üzerinde Google Chrome 10.0.648.6 dev yüklü bir olan sistemime aittir.
Google Chrome 10.x.xxx.x (developer) sürümünü indirmek için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz:
http://www.google.com/chrome/intl/en/eula_dev.html

Sorumluluk Reddi

Eklentiyi kurmayı denemeden önce Google Chrome profilinizi yedekleyiniz. Unutmayınız ki, Google Chrome Developer sürümü çok da stabil olmayan bir sürümdür. Daha sonra herhangi bir nedenle Google Chrome kullanılamaz duruma gelirse, vay efendim hep senin yüzünden, şifrelerim gitti, sık kullanılanlarım silindi, kahrolsun UBenzer, dedelere özgürlük demeyiniz.

Yazar Hakkında

Şehmus

2009 - 2014 Kurucu ve CEO

Hiç yorum yok:

2009 - 2014 Bilgin Web. Tüm Hakları Saklıdır. Şehmus TÜYRAN Wordpress to Blogger Converted by Uong Jowo

Yukarı Çık