Buradasınız : Anasayfa »

Apple'nin Günlük Geliri Twitter'in Yıllık Gelirini Geçiyor

Acı ama gerçek: Apple bir günde Twitter'ın yıllık gelirinden fazla kazanıyor!

Twitter bir internet fenomeni, bir bağımlılık... Sanal dünyanın yeniden şekillendiren, toplumsal muhalefetin merkezine oturan bir platform... Ancak iş para kazanmaya geldiğinde henüz emekleme dönemindeki bir bebek...

Geçtiğimiz günlerde Twitter'ın reklam gelirlerinin 2014 yılında yarım milyar doları geçeceğini ortaya koyan araştırmayı duyurmuştuk. Araştırma, geçtiğimiz yılın geliri olan 139.5 milyon doları üçe katlamak anlamına geliyor. Bu, aslında popülerliği paraya çevinmekte zorlanan bir site için büyük bir gelişme.

Ancak bazı gerçekleri de ortaya koymak gerekiyor. Twitter'ın gelir modeli teknoloji dünyasının devlerinin yanında devede kulak kalmakta. Forbes'un rakamlarına göre Apple'ın bir günlük kazancı, Twitter'ın tüm bir yılda elde ettiği gelirden fazla.

Müthiş bir çeyrek geçiren Apple'ın 46 milyar dolarlık gelir rakamı güne vurulduğunda 509 milyon dolara denk düşüyor. Gerçi Apple'ın son çeyrek rakamları o kadar muazzam ki, teknoloji dünyasının neredeyse tamamını utandırmaya yetiyor. Ancak Twitter karşılaştırması en çarpıcı olanı.

Twitter birçok web projesi gibi öncelikle kullanıcı tabanını genişletip, meşhur 'Kullanıcı artsın, nasılsa gelirler bir şekilde gelir' felsefesini izleyenlerden. Twitter finansal olarak büyümek için reklam opsiyonlarına ağırlık vermeye devam ediyor ve burada olumlu gelişmeler var. Tabi mikroblog sitesi bir yandan kullanıcı sayısını genişletme çabalarını da sürdürüyor. İronik olacak ancak bu konuda en çok desteği de Apple'dan alıyor. Apple'ın son işletim sistemi Twitter'ı varsayılan paylaşım aracı olarak tanımladı ve Twitter CEO'su Dick Costolo iOS 5'in çıkmasının ardından üye artışında büyük artış yaşadıklarının altını çiziyor.

Kısacası Twitter'ın gelir modelinin oturması biraz daha zaman alacak gibi gözüküyor. Her ne kadar Apple karşılaştırması Twitter için can acıtıcı olsa da 139 milyon dolar kazanan bir firmayı çok üzmemek lazım. 

Yazar Hakkında

Şehmus

2009 - 2014 Kurucu ve CEO

Hiç yorum yok:

2009 - 2014 Bilgin Web. Tüm Hakları Saklıdır. Şehmus TÜYRAN Wordpress to Blogger Converted by Uong Jowo

Yukarı Çık