Facebbok Profilinizden Narsist Olup Olmadığınızı Öğrenin
Facebook'ta yüzlerce arkadaşınız var ve sık sık profilinizi güncelliyorsunuz... Araştırmalara göre siz, iflah olmaz bir narsistsiniz!
Western Illinois Üniversitesi'nin yaptığı araştırmalar
Facebook'taki arkadaş sayınız ve profil güncelleme sıklığınızın narsisizm ile
bağlantılı olduğunu söylüyor.
Araştırmalar, 300 katılımcıya yapılan Narsistik Kişilik Envanteri anketi ile gerçekleştirildi. Çok fazla Facebook arkadaşına sahip olan, kendisini fotoğraflara etiketleyen ve gün içerisinde sıkça profil güncelleyen kişilerin narsistik özelliklere yakın olduğu belirlendi.
Western Illinois Üniversitesi uzmanı Chris Carpenter'e göre "kendisiyle ilgili iyi hissetme açlığına sahip insanlar için Facebook ihtiyaç giderici bir araç. Bu kişiler Facebook sayesinde ilgi görme arzularını karşılıyor."
Carpenter, Facebook kullanıcılarının site üzerinde kendilerini ön plana çıkarmalarının iki narsistik davranışı nitelediğini vurguluyor. Bunlardan birincisi "grandiose exhibition" yani gösterişli dışa vurum olarak adlandırılıyor ve ilgi odağı olma isteği duyan insanlarda görülüyor. İkinci kategori ise "entitlement/explosiveness" patlama/hak görme şeklinde gruplanıyor ve hak ettiğini düşündüğü ilgi ve saygıyı görmek için aşırılıklara kaçan insanları kapsıyor.
İnsanlar için narsistik özelliklere sahip olma eşiğini belirleyecek Facebook arkadaşı ya da profil güncelleme sayısı verilmiyor ancak araştırmacılara göre kişilerin ne sıklıkla "ben", "benim" gibi kelimeleri kullandığı önemli ipuçları veriyor.
Araştırmalar, 300 katılımcıya yapılan Narsistik Kişilik Envanteri anketi ile gerçekleştirildi. Çok fazla Facebook arkadaşına sahip olan, kendisini fotoğraflara etiketleyen ve gün içerisinde sıkça profil güncelleyen kişilerin narsistik özelliklere yakın olduğu belirlendi.
Western Illinois Üniversitesi uzmanı Chris Carpenter'e göre "kendisiyle ilgili iyi hissetme açlığına sahip insanlar için Facebook ihtiyaç giderici bir araç. Bu kişiler Facebook sayesinde ilgi görme arzularını karşılıyor."
Carpenter, Facebook kullanıcılarının site üzerinde kendilerini ön plana çıkarmalarının iki narsistik davranışı nitelediğini vurguluyor. Bunlardan birincisi "grandiose exhibition" yani gösterişli dışa vurum olarak adlandırılıyor ve ilgi odağı olma isteği duyan insanlarda görülüyor. İkinci kategori ise "entitlement/explosiveness" patlama/hak görme şeklinde gruplanıyor ve hak ettiğini düşündüğü ilgi ve saygıyı görmek için aşırılıklara kaçan insanları kapsıyor.
İnsanlar için narsistik özelliklere sahip olma eşiğini belirleyecek Facebook arkadaşı ya da profil güncelleme sayısı verilmiyor ancak araştırmacılara göre kişilerin ne sıklıkla "ben", "benim" gibi kelimeleri kullandığı önemli ipuçları veriyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder