Blog Ekbi Kurmadan Önce Kesinlikle Okuyun
Bir site açarken eğer görev dağılımının öneminin farkına varıp, iyi
bir ekip kurmaya kalkışırsanız önce bu yazıyı bir okuyun derim.
İyi bir başlangıç için hızlı ve kararlı adımlar en değerli unsurlardır.Bunları yapmak için birçok istisnaya dikkat etmeli gerekirse her birini itinalı bir şekilde geliştirebilmelisiniz.Fakat tek başınıza bunların hepsini yapamayabilirsiniz.Örneğin bir yemek tarifi sitesini belki bireysel olarak geliştirebilirsiniz fakat dakikaların birbirini tutmadığı silikon vadisine dair bir blogu kendi başınıza yazmanız pekte mümkün olmayacaktır.Peki ya bu işlerde size destek olabilecek ekip arkadaşlarını nasıl seçmelisiniz.
- Ekip arkadaşlarınız verdiğiniz görevi en az sizin kadar bilmeli ve kendi isteği ile çalışmalı. (Gerekirse tüm ekibinize ve kendinize bir süre eğitim verin veya verilen eğitimleri takip edin.)
- Mutlaka araştırma yeteneği olan,size ve diğer ekip arkadaşlarına sık sık soru sormadan çalışacak kişiler olmalı. (Soruları tabii ki cevaplayın fakat sonuca varabilme özelliği olan kişiler sizi her zaman yükseltecektir.)
- Yapılan işleri raporlayabilen kişiler olmalı. (Neler yaptığınızı ve nereden devam edeceğinizi öğrenmek istersiniz.Bu nedenle belli bir takip sistemi oluşturup düzenli hareket etmelisiniz.)
- Güveniniz tam dahi olsa mutlaka denetleyin.Çünkü yol haritanızı çizerken sapmalara izin vermemelisiniz.Zaman geçtikçe uyum sağlanacaktır.
- İş başka arkadaşlık başka..! (Değişik fikirler ve görüşler dost olabilirler fakat yapılan işler buna uygun olmayabilir. Size değil işine bağlı kişilerle ekip kurun.Zaten zaman geçtikçe dostluklar kurulacaktır.)
- Muhabbet ortamları yaratarak özetleyin.Ortak fikirler ortak başarı demektir.El elden üstündür.
- Yeri geldiğinde hayır demesini de,reddedilmeyi de bilin. Çünkü herkes hata yapabilir ve işini çok iyi yürüten bir insan bazen yanlış düşünebilir.-bu sizin için de geçerli-
- Ve hep mantıklı yollar izleyin, belki biraz komik gelebilir ama duygusal davranmak kör dövüşü gibidir.Nereye sapacağınızı bilemezsiniz.
- Sosyal ağların önemi tartışılamaz. Bu nedenlerle özellikle ekipteki kişilerin Twitter hesaplarına yan veya alt menüde yer verin.
- Yorumlardaki admin isimlerine aynı blogun linkini vermek yerine, yine sosyal profil linklerini vermekte yarar var.
- Bu ekipte verilen kararları duyurmak adına ayrı bir blog veya bağımsız bir kategori oluşturun.
- Blogunuzun kurumsal sosyal ağ profillindeki duyuru-yazı ve benzeri unsurları (RT ederek) paylaşın. Bu olay hem yazarların kurumsal paylaşım oranını arttırır hemde blogunuzun sosyal ağlardaki etkileşimini yükseltir.
Kaynak: benmukemmelim.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder