Buradasınız : Anasayfa »

Otomotiv Devi General Motors Facebook'u Arkadaşlıktan Çıkardı

Otomobil devi General Motors, sosyal ağda verdikleri reklamların efektif olmadığını söyleyerek Facebook'taki reklam bütçesini iptal etti. Şirket Facebook reklamlarının tüketici üzerinde çok az bir etkisi olduğunu düşünüyor.


General Motors, Facebook'u arkadaşlıktan çıkardı!
Bu gelişme, Facebook için yıllık 10 milyon dolarlık bir reklam gelirini kaybetmek anlamına geliyor. Daha da kötüsü GM gibi dev bir firmanın reklam bütçesini tamamen geri çekmesi, birçok şirketin Facebook harcamalarını sorgulamasının yolunu da açabilir.

General Motors Pazarlama Direktörü Joel Ewanick, Wall Street Journal'a "Facebook'a reklam verme konusunu değerlendiriyoruz ancak içerik hala önemli" açıklamasında bulundu. Bunu şöyle okumak mümkün: GM Facebook'ta 400 bine yakın hayranı üzerinden pazarlama yapmaya devam edecek (çünkü bedava) ancak reklam yayınına son verecek.

Facebook halka arzının Cuma günü olacağını düşünürsek, zamanlamanın da sosyal paylaşım devi için felaket olduğunu söylemek mümkün.

Otomobil üreticisinin Facebook için yılda 40 milyon dolarlık bir bütçe ayırdığı biliniyor. Bunun dörtte birinin Facebook'un kasasına gittiğini, kalanın Facebook sayfasının içerik ve bakımı için kullanıldığını hatırlatalım. GM'in küresel yıllık reklam bütçesi ise 1.8 milyar dolar.

Facebook 2011 yılında 3.7 milyar dolar gelir açıkladı. Bu gelirlerin büyük bölümü reklama dayanıyordu. Bu nedenle 2012'de ilk çeyrek gelirlerinin bir önceki çeyrekten daha düşük çıkması reklam gelirleri açısından kafalarda soru işareti oluşturuyor.

Yazar Hakkında

Şehmus

2009 - 2014 Kurucu ve CEO

Hiç yorum yok:

2009 - 2014 Bilgin Web. Tüm Hakları Saklıdır. Şehmus TÜYRAN Wordpress to Blogger Converted by Uong Jowo

Yukarı Çık