Otomotiv Devi General Motors Facebook'u Arkadaşlıktan Çıkardı
Otomobil devi General Motors, sosyal ağda verdikleri reklamların efektif olmadığını söyleyerek Facebook'taki reklam bütçesini iptal etti. Şirket Facebook reklamlarının tüketici üzerinde çok az bir etkisi olduğunu düşünüyor.
Bu gelişme, Facebook için yıllık 10 milyon dolarlık bir reklam gelirini
kaybetmek anlamına geliyor. Daha da kötüsü GM gibi dev bir firmanın reklam
bütçesini tamamen geri çekmesi, birçok şirketin Facebook harcamalarını
sorgulamasının yolunu da açabilir.
General Motors Pazarlama Direktörü Joel Ewanick, Wall Street Journal'a
"Facebook'a reklam verme konusunu değerlendiriyoruz ancak içerik hala
önemli" açıklamasında bulundu. Bunu şöyle okumak mümkün: GM Facebook'ta 400
bine yakın hayranı üzerinden pazarlama yapmaya devam edecek (çünkü bedava) ancak
reklam yayınına son verecek.
Facebook halka arzının Cuma günü olacağını düşünürsek, zamanlamanın da
sosyal paylaşım devi için felaket olduğunu söylemek mümkün.
Otomobil üreticisinin Facebook için yılda 40 milyon dolarlık bir bütçe
ayırdığı biliniyor. Bunun dörtte birinin Facebook'un kasasına gittiğini, kalanın
Facebook sayfasının içerik ve bakımı için kullanıldığını hatırlatalım. GM'in
küresel yıllık reklam bütçesi ise 1.8 milyar dolar.
Facebook 2011 yılında 3.7 milyar dolar gelir açıkladı. Bu gelirlerin büyük
bölümü reklama dayanıyordu. Bu nedenle 2012'de ilk çeyrek gelirlerinin bir
önceki çeyrekten daha düşük çıkması reklam gelirleri açısından kafalarda soru
işareti oluşturuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder