Google+ Facebook'a Bir Türlü Yetişemiyor
Google ne zaman kabullenecek? Arama devinin Facebook'a rakip olarak geliştirdiği sosyal ağ Google+ için tehlike çanları çalıyor...
RJ Metrics adlı araştırma kurumunun yaptığı analizlere göre durum için
"vahim" demek de oldukça mümkün. RJ Metrics rastlantısal olarak 40 bin Google+
kullanıcısını seçti ve onların yaptığı paylaşımları analiz etti.
Elde edilen bulgulara göre kullanıcılar üye olunca Google+'ta paylaşım
yapmaya başlıyor ancak hemen sonra duruyor. 10 kişiden 3'ü tek bir kere "herkese
açık" paylaşımda bulunmuş, sonrasında bir daha hiçbir içerik girmemiş. 5 kez
paylaşım yapan kişilerin yüzde 15'i ise paylaşım yapmayı bırakmış.
Çok uzaklara gitmeyelim. Google CEO'su Larry Page'in Mayıs ayında yaptığı
paylaşım sayısı 2. (yazıyla iki) Yönetim Kurulu Başkanı Eric Schmidt'in ise
sadece 1.
Analizlere göre kullanıcıların Google+'ta aylık vakit geçirme süresi 3
dakika. Facebook'ta bu sürenin 7 saat olduğunu hatırlatalım. Kısacası Google+'ın
Facebook kadar bağımlılık yaratması için 140 fırın ekmek yemesi
gerekiyor.
Birçok Google+ kullanıcısının "herkese açık" şekilde paylaşım yapmayarak
belirlediği çevreler içinde kaldığı düşünülebilir. Kullanıcı etkileşimi ile
ilgili sorulara genelde Google'ın yanıtı da bu yönde oluyor. Ancak arama devinin
bu konudaki istatistikleri paylaşma konusunda isteksiz olduğunu da ekleyelim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder