Buradasınız : Anasayfa »

İşte Instagram'ın İnanılmaz Öyküsü

Instagram başardı. Doğru zamanlama, doğru pazar, doğru mecra ile... Gelin 2010 yılına geri dönelim ve onların başarı hikayelerinin ayrıntılarına bir göz atalım.


İki yılda sıfırdan 1 milyar dolara: İşte Instagram'ın inanılmaz öyküsü

İnstagram'ın kurucularından olan Mike Krieger'ın üniversitesiyken sınıfta sunumunu yaptığı projelerden biri fotoğraf paylaşımı ile ilgiliydi. “Send Me Some Sunshine” adlı uygulama dünyanın bir ucunda kış mevsimini yaşayan kişilere güneşli fotolar gönderip onları neşelendirmek amaçlıydı.

Diğer kurucu Kevin Systrom ise Nextstop'da ve Google'da çalışmıştı ama kendi işini yapmak istiyordu. Yıllardan 2010'du, bir yıl önce ortaya çıkan Foursquare check-in fenomenini yaratmıştı. Bu yüzden lokasyon temelli bir proje üzerinde çalışmaya başladı. Burbn adlı bir uygulamayı test etmeye başladı. Gittiğiniz mekanlarda check-in yapıyordunuz, planlarınızı paylaşabiliyordunuz. Ancak sistem kullanıcılar için biraz karmaşıktı, HTML5 ile yazıldığı için uygulamada gecikme sorunları yaşanıyordu. (Bkz. Facebook mobil uygulamaları)

Ancak kullanıcılar Burbn'ı yer bildirimi yapmak için değil, fotoğraf paylaşmak için kullanmaya başladı. Kahve fotoları, kedi fotoları, bira fotoları gibi gündelik kareler gönderiyorlardı.

O dönemde Meebo'da çalışan Krieger, Systrom'un projesine katıldı ve kısa sürede müthiş bir ikili haline geldiler. Systrom ve Krieger Burbn'da kullanıcıların foto paylaşma verilerini gördükten sonra varolan tüm popüler fotoğraf uygulamalarını incelemeye aldı.

Sonra zor da olsa en kritik kararı verdiler. Burbn'ı çöpe atıp yeni baştan başlayacaklardı.

Hipstamatic adlı uygulama çok eğlenceliydi ve başarılı filtreler barındırıyordu ancak yeterince sosyal değildi. Systrom burada bir açık bulunduğunu farketti ve Instagram'ı da tam oraya konumlandırdı.

Deneyler aylarca sürdü. İlk başta uygulamaya Scotch adını vermişlerdi, ancak içinde filtreler bulunmuyordu. Onun yerine bol bol bug mevcuttu.

Instagram'ın ilk halini meydana getirirken basit olmasına odaklandılar. 3 tıkla fotoğraf paylaşmak mümkün olacaktı.

Aylar sonra, testlerin bitmesinin ardından Instagram 20 Eylül 2010'da App Store'da yayınlandı. İlk gün 25 bin kullanıcı geldi. O dönemlerde bugünkü kadar iPhone kullanıcısı olmadığını da hesaba katınca sayının büyüklüğü daha iyi anlaşılıyor. Trafik o kadar yoğundu ki, ertesi sabah 6'da eve gidebildiler.

Sonrası ise çorap söküğü gibi geldi. Zamanlama müthişti. iPhone 4 satışa çıkıyordu ve kamerası önceki modele göre gerçekten çok başarılıydı.

Instagram 3 ayda 1 milyon kullanıcıya ulaştı. Kısa süre içinde bu sayı 10 milyona yükseldii ve işin ilginci Instagram tek bir kuruş bile harcamamıştı. Büyüme tamamen organikti.

Krieger gitiği her yere dizüstü bilgisayarını götürüyor, yoğunluktan ötürü sunucu çöktüğü zamanlarda hemen müdahale ediyordu. Akşam yemeklerinde, barda arkadaşlarıyla içki içerken bunları sürekli yaşayacaktı.

Uygulama için dönüm noktalarından biri de Justin Bieber'ın Instagram'a katılması oldu. O ve milyonlarca kız hayranının tabi ki... Hatta Bieber'ın menajeri bir süre sonra Systrom'u arayıp Bieber'a Instagram'ı kullandığı için ödeme yapılmasını talep etti. Systrom bu öneriyi reddeti, ancak genç şarkıcı Instagram'ı kullanmaya yine de devam etti.

Bu dönemde Systrom sürekli Facebook'tan çekinmediklerini söylüyordu. Facebook'un mobil uygulamaları çok karmaşıktı. iOS uygulamasının içinde çok fazla özellik vardı. Ancak Systrom bir web sitesinin olduğu gibi uygulamaya taşınmasını yanlış buluyordu.

Bu nedenle yapısını ve tasarımını değiştirseler de, Instagram'ı her zaman basit tutmayı başardılar. Yatırımcıları da onları öncelikle büyümeye konsantre olmaları için cesaretlendirdi, 'gelir modelini henüz dert etmeyin' mesajı verdi.

Ve hikayenin sonuna yaklaştık. Instagram'ın geçtiğimiz ay itibariyle 27 milyon kullanıcısı bulunuyor. Buna yeni gelen Android'çileri de eklediğimizde sayı 32 milyonu bulmakta. Apple bugüne kadar 315 milyon iPhone sattığını açıkladı. Buna göre her 10 iPhone'dan birinde Instagram'ın yüklü olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Instagram geçtiğimiz hafta kullanıcılara açtığı Android uygulamasının desteğiyle kısa sürede 50 milyon üyeye ulaşabilir. Bu da Facebook için bir tehdit anlamına gelebilirdi. Satın almanın akılcı olduğu konusunda genel bir fikir birliği mevcut. Ancak fiyatın miktarı konusunda tartışmalar sürmekte.

Ancak günün sonunda şunu söyleyebiliriz. Kevin Systrom ile Mike Krieger'ın yaşadıkları bir yeni ekonomi masalı. Şanslılardı, hırslılardı, zekilerdi ve bu başarının her kuruşunu hak ettiler. Ve mobil teknolojinin tarihi bu satın alımı yazacak...

Yazar Hakkında

Şehmus

2009 - 2014 Kurucu ve CEO

Hiç yorum yok:

2009 - 2014 Bilgin Web. Tüm Hakları Saklıdır. Şehmus TÜYRAN Wordpress to Blogger Converted by Uong Jowo

Yukarı Çık