Buradasınız : Anasayfa »

Bu Facebook Sayfsını Beğendikçe Mankenler Soyunuyor

Amsterdam merkezli kadın giyim markası Stüssy'nin 'like' toplamak için geliştirdiği "striptiz yaptırmak için beğen" kampanyası başarılı bir reklam fikri mi yoksa büyük bir hata mı?


'Like' aldıkça modeli soyunduran Facebook kampanyası fazla mı ileri gitti?

Konu Facebook kampanyalarının viral olmasını sağlamak için kullanıcıları 'beğen' ve 'paylaş' butonlarına bastırmaya gelince markalar hiç olmadıkları kadar yaratıcı olabiliyor. Özellikle Amsterdam'lı giyim markası Stüssy bulduğu fikirle amacına ulaşmakta hiç zorlanmadı diyebiliriz.

Markanın kampanyası "Strip for Likes" sloganıyla yürütülüyor. Stüssy Facebook takipçilerinden kampanya fotoğraflarını beğenmesini istiyor karşılığında da görseldeki modelin beğeni aldıkça kıyafetlerini çıkartacağını vadediyor.

Ancak Facebook'un çıplaklığa karşı net bir biçimde belirtmiş olduğu bir politikası var. Bu durumda firmanın "daha az kıyafet görmek için beğen" kampanyasının çok ileri gidebileceğini düşünmüyoruz.

Özellikle Facebook'un kullanım şartları arasındaki şu madde markanın kampanyasını baltalar şekilde: "Facebook'un 'beğen' butonu gibi fonksiyon ya da özelliklerini promosyon için bir oylama mekanizması olarak kullanmamalısınız."

Marka ise blogu üzerinden kampanyanın bir pazarlama aracı olarak ne kadar etkili olduğundan bahsediyor:

"Fikirle ilgili akıllıca olan kısım bir kere striptiz yapacak olan modeli beğendiğinizde daha sonra tekrar sayfayı ziyaret edip kıyafetlerini kontrol edecek olmanız. Dolayısıyla da bir çok Stüssy kıyafetini gözden geçirmiş olacaksınız."

Fakat markanın gözden kaçırdığı kısım kadın giyim markası olan Stüssy'nin yaptığı kampanyanın tamamen erkek ziyaretçilerin ilgisini çekmesi. Bu durum markanın kadınlardan oluşan müşteri kitlesini yabancılaştırabilir.

Sonuç olarak böyle bir kampanya belli bir noktaya kadar ilgi çekici olmakla birlikte, markanın Facebook sayfasını farklı beklentilerde olan erkek kullanıcılarla doldurmaktan başka bir işe yaramayabilir.

Yazar Hakkında

Şehmus

2009 - 2014 Kurucu ve CEO

Hiç yorum yok:

2009 - 2014 Bilgin Web. Tüm Hakları Saklıdır. Şehmus TÜYRAN Wordpress to Blogger Converted by Uong Jowo

Yukarı Çık