Twitter Üyelerini Sattı!
Etkin bir gelir modeli geliştiremediği için eleştirilen Twitter, radikal bir yola saptı; son 2 yılda atılan tüm tweet'leri bir veri firmasına sattı. Çünkü, "Eğer internette bir hizmet için ödeme yapmıyorsanız müşteri değil ürünsünüz."
Datasift adındaki veri firması son iki yıl boyunca atılan bütün
tweet geçmişini ve kullanıcı GPS bilgilerini satın aldı.
Kullanıcılar ise bu durumu popüler sosyal ağın tweet arşivini ticari pazar payı haline getirerek gizlilik ihlali yaptığını söyleyerek protesto ediyor.
Twitter üzerinde sadece bir günde 250 milyon tweet atılmakta ve 2010'un Ocak ayından bu yana atılan tweet verilerini İngiltere merkezli şirket Datasift satın almış durumda. Şirket elindeki verileri pazarlama kampanyaları düzenleyen ve kullanıcı hedeflemesi yapan firmalara satacak. Twitter'ın planı ise 300 milyon kullanıcıya verdiği ücretsiz hizmet üzerinden bu şekilde gelir elde etmek.
Twitter'ın son hamlesine yapılan itirazları tek bir cümle özetliyor aslında: "Eğer internette bir hizmet için ödeme yapmıyorsanız müşteri değil ürünsünüz."
Şimdiden bin civarı müşterinin bu dev veri arşivinden yararlanmak için Datasift'in kapısında sırada beklediği söyleniyor. Gizli hesaplar ve silinen tweetlerin Datasift tarafından indekslenmediğini de ekleyelim.
Twitter'ın gelir modelllerinin yetersiz kaldığını biliyoruz ancak kullanıcı bilgilerini ve tweet'leri satmak markasına büyük zarar verecek gibi gözüküyor.
Kullanıcılar ise bu durumu popüler sosyal ağın tweet arşivini ticari pazar payı haline getirerek gizlilik ihlali yaptığını söyleyerek protesto ediyor.
Twitter üzerinde sadece bir günde 250 milyon tweet atılmakta ve 2010'un Ocak ayından bu yana atılan tweet verilerini İngiltere merkezli şirket Datasift satın almış durumda. Şirket elindeki verileri pazarlama kampanyaları düzenleyen ve kullanıcı hedeflemesi yapan firmalara satacak. Twitter'ın planı ise 300 milyon kullanıcıya verdiği ücretsiz hizmet üzerinden bu şekilde gelir elde etmek.
Twitter'ın son hamlesine yapılan itirazları tek bir cümle özetliyor aslında: "Eğer internette bir hizmet için ödeme yapmıyorsanız müşteri değil ürünsünüz."
Şimdiden bin civarı müşterinin bu dev veri arşivinden yararlanmak için Datasift'in kapısında sırada beklediği söyleniyor. Gizli hesaplar ve silinen tweetlerin Datasift tarafından indekslenmediğini de ekleyelim.
Twitter'ın gelir modelllerinin yetersiz kaldığını biliyoruz ancak kullanıcı bilgilerini ve tweet'leri satmak markasına büyük zarar verecek gibi gözüküyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder