Buradasınız : Anasayfa »

Yeni Twitter Hakkında Merak Edilenler

Yeni Twitter hakkında bilmeniz gereken her şey!

Twitter tarihinde yaptığı en geniş kapsamlı güncelleme ile karşımızda. Yeni Twitter'da ne var, ne yok? Gelin birlikte inceleyelim...

İnternetin en popüler mikroblogging sitesi Twitter bugün yeni tasarım ve özellikleriyle karşımıza çıktı. Bu değişim için Twitter'ın bugüne kadar yaptığı en geniş kapsamlı güncelleme olduğunu söyleyebiliriz. Değişim ayrıca ios ve Android cihazları hatta yakın zamanda satın aldıkları  sosyal medya entegrasyon platformu TweetDeck için de geçerli.

Twitter'da neler değişti?

Yeni Twitter'da her şey 4 başlık altında toplanmış.

Anasayfa: Bu zaman akışı diye bildiğimiz alan. Ancak bir avantajı var. Eskiden tweet'lerdeki fotoğraf ve videoları sağ tarafta görebiliyorduk, onlar artık tweet'in bizzat içinde yer alıyor.

Bağlan: Tüm @yanıtlarınız ve mention'larınız yer aldığı alan.

Keşfet: Twitter arama fonksiyonlarınından çıkardığı sonuçları buraya koymuş diyebiliriz. Sadece trend olan başlıkların ve etiketlerin yer aldığı bir alan değil burası. Keşfet sizin bağlantılarınıza, lokasyonunuza ve lisanınıza göre hikayeleri ve trendleri seçiyor.

Ben: Burada sizin Twitter profiliniz yer alıyor. Daha büyük, daha şık ve daha fazla aktivite yer almakta. Sizin bilgileriniz sağ taraf yerine sola transfer olmuş.

Twitter'ın mobil uygulamaları da yeni tasarımın yanısıra, yukarıda bahsettiğimiz 4 kategorili sisteme geçti.

Twitter'da artık ne yok?

iphone'da kulanıcılar bir tweet'i kopyalayıp yapıştıramıyor, tweet'leri başka dillere çeviremiyor. Mail yollama, tekrar gönderme gibi bazı özellikler de kaldırılmış. Ve yeni dizaynda hesaplar arası geçiş de eskisine göre daha zahmetli hale gelmiş.

Embed edilen tweet'ler

Eğer bir web siteniz var ise artık bir tweet'i tekil olarak sayfanıza embed edebileceksiniz. Kısacası artık haberlerin içinde tweet'lerden alınmış ekran görüntülerinizi görmek durumunda değilsiniz.

Twitter ayrıca web sitelerinde bulunan butonlarını da oldukta geliştirdi. Artık tweet butonu belirli bir hashtag veya mention içerebiliyor olacak. Site sahipleri kullanıcıların belli konularda, belirli kişilere tweet atmasını cesaretlendirebilecek.

Marka sayfaları

Aynı Facebook ve Google+ gibi Twitter'ın da artık şirketler için marka sayfaları bulunuyor. Gerçi hemen hemen her şirketin bir Twitter hesabı bulunmaktaydı ancak marka sayfaları daha fazla işlevsellik ve takipçilerle etkileşim imkanı sağlıyor.

Firmalar bu sayfalarda daha büyük logolar kullanabilecek ve kendilerini ifade edecek daha büyük bir alana sahip olacak. Marka sayfaları ücretsiz olacak ve küçük büyük tüm şirketler bu özellikten faydalanabilecek.

Kaynak: teknogaste

Yazar Hakkında

Şehmus

2009 - 2014 Kurucu ve CEO

Hiç yorum yok:

2009 - 2014 Bilgin Web. Tüm Hakları Saklıdır. Şehmus TÜYRAN Wordpress to Blogger Converted by Uong Jowo

Yukarı Çık